Gelişmeler

İZSU çalışmaları sayesinde körfez'de koku kalmadı

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü’nün artan hava sıcaklıklarıyla birlikte mücadele ettiği “koku” sorununa karşı aldığı önlemler istatistiklere yansıdı.

Havaların ısınmasıyla birlikte gündeme gelen ve İzmir’de son iki yıldır vatandaşların tepkisine neden olan “koku” problemine karşı mücadele sürüyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü geçtiğimiz yaz kokunun zirve yapmasının ardından bir dizi önlem alarak çalışmaları hızlandırmıştı.

İZSU'DAN SEFERBERLİK

İzmir’in kanalizasyon ve evsel atıklarının taşındığı Çiğli’deki Atıksu Arıtma Tesisi’nin rehabilitasyon çalışmalarını hızlandıran İZSU Genel Müdürlüğü,  ardından deniz tarama çalışmaları ve dip çamurunun taşınması işlerini de birlikte yürüttü. Arıtma tesisinin denizle birleştiği noktada yoğunlaşan dip çamuru ve sığlaşan alanları yok eden belediye akıntının yönünü değiştirerek atıkların açık denize-Körfez’e yönlendirilmesini sağladı.

Yıllardır biriken ve arıtma tesisinin kapasitesinin aşması nedeniyle denize gelen evsel atıkların büyük bölümü ortadan kaldırıldı. Ayrıca, bölgede kokuya neden olan lagün ve dip çamur akıntılarına da ilaçlama yapılarak müdahale edildi.

4'ÜNCÜ FAZ'DA TEMEL ATILDI

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in de katıldığı önceki gün gerçekleştirilen temel atma töreninde arıtma tesisinin kapasitesinin arttırılması için en önemli adım atıldı.  Güncel ekonomik rakamlarla 600 milyon TL’nin üzerinde ayrılan kaynak ile 4. Faz için düğmeye basıldı. Kurulduğu günden itibaren sadece 3 faz olarak çalışan arıtma tesisi, İzmir nüfusunu artık taşıyamaz hale gelmişti.  Öte yandan İZSU Genel Müdürlüğü ekipleri çıkan çamuru geçmiş yılların aksine boş arazi ve alanlara dökmek yerine uzun süredir Manisa’da bulunan atık dönüşüm tesislerine taşıma işlerini yürütüyordu.

KOKU ŞİKAYETLERİNDE SON DURUM

Büyükşehir Belediyesi ve İZSU Genel Müdürlüğü’nün “bilimsel araştırmalar ışığında” vurgusu yaparak çalışmalarını sürdürdüğü, koku kriz masası kurduğu ve üniversitelerden de destek alarak yürüttüğü çalışmalar 2023 yılında sonuç verdi. 2022 yılı ve 2023 yılı aynı ayların karşılaştırıldığı aynı aylarda ortaya çıkan sonuçlar dikkat çekti. İzmir Büyükşehir Belediyesi Hemşeri İletişim Merkezi ve İZSU Genel Müdürlüğü’nün çağrı merkezine gelen koku şikayetleri çok ciddi oranda düşüş gösterdi.

Resmi verilere göre; 2022 yılında Nisan ayında 430, Mayıs Ayı’nda 989, Haziran ayında ise 873 şikayet gelmişti. Koku ve kirlilik vurgusunun yapıldığı şikayetlerin artması belediyenin dikkatini çekmişti.

Bu yıl yapılan değerlendirme ve şikayetlere göre rakamlar ortaya çıktı.  Nisan ayındaki şikayet sayısı 70’e düşerken Mayıs ayı rakamı ise 127’ye indi. En yoğun koku şikayetinin alındığı Haziran ayında ise bu rakam sadece 32’de kaldı.

İZSU Genel Müdürlüğü yetkilileri başta İzmir Körfezi olmak üzere koku ve kirliliğe neden olan tüm etkenlerle mücadele edildiğini ifade ederken dereler ve kanalizasyonların temizlenmesi konularına da hassasiyetle devam edildiğini dile getirdi.  Yetkililer, özellikle fabrika atıkları ve sanayi tesislerinden çıkan kirleticilerin ortadan kaldırılması için kurumlara işbirliği çağrısında bulundu. 

Onurcan Kurtay
Onurcan Kurtay [email protected]
Yorum yapmak için tıklayınız 0
Yorum Yazın (Üye olmadan da yorum yazabilirsiniz)
Yorumlar