Bakan Tekin: "Eğitim Sistemimiz İşlevsiz Hale Geliyor, Müfredatın Revize Edilmesi Şart"
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Küçükçekmece'de düzenlenen konferansta, eğitim sisteminin revizyon ihtiyacını vurguladı.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Küçükçekmece’de gerçekleştirilen Avrasya Bir Vakfı 2024-2025 dönemi cumartesi konferanslarının açılışında dikkat çekici açıklamalarda bulundu. Eğitim sistemindeki sorunlara değinen Tekin, çocuklara yalnızca ezber bilgilerin verildiğini ve bu durumun eğitim sistemini işlevsiz hale getirdiğini ifade etti. "Öğrencilerimiz, aldıkları bilgilerin nerede kullanılacağını veya ne işe yaradığını bilemiyor. Bu nedenle müfredatımızın yenilenmesi gerektiğine dair birçok akademik çalışmamız var" diye belirtti.
Bakan Tekin, Lozan Antlaşması’nın eğitim hakları üzerine etkilerine de vurgu yaptı. "Lozan ile birlikte, Türkiye’deki Rum, Musevi ve Ermeni azınlıklarının eğitim hakları güvence altına alınmış; Batı Trakya’daki Türk azınlığının hakları da korunmuştur" dedi. Ancak, geçtiğimiz hafta itibarıyla Batı Trakya’da 300'ün üzerindeki Türk okulunun sayısının 81’e düştüğünü belirterek, azınlıkların eğitim haklarının korunması gerektiğini vurguladı.
Yabancı okulların durumu hakkında da açıklamalarda bulunan Tekin, bu okulların eğitim hayatına devam etmesini Lozan’ın bir parçası olarak değerlendirdiklerini, ancak mevcut ortamın buna uygun olmadığını ifade etti. "Lozan Antlaşması’nda yabancı okullar hakkında bir madde bulunmamasına rağmen 12 okul hala açık. Bu durum neden kaynaklanıyor?" diyerek sorunun altını çizdi.
Yeni müfredatın gereğinden fazla bilgi vermediğini belirten Tekin, "Eğitim sistemimiz, çocuklara sadece ezber bilgiler vermekle sınırlı kalıyor ve bu da çocukların başarısını olumsuz etkiliyor. Dolayısıyla müfredatımızı %35 oranında sadeleştirdik" açıklamasında bulundu. Tekin, Türkiye Yüzyıl Maarif Modeli’nin temel amacının iyi bireyler yetiştirmek olduğunu vurgulayarak, "Zihinsel, duygusal, bedensel, sosyal ve manevi gelişim yönleriyle bir bütün olarak insana yaklaşmak istiyoruz" dedi.
Bakan Tekin, düşünebilen, sorgulayan ve araştıran bireyler yetiştirmenin yanı sıra, milli ve manevi değerlere sahip olan şahsiyetlerin eğitim sisteminde öncelikli hedef olduğunu sözlerine ekledi.